08.08.2018

Když se na jednotlivé modelové řady značky STEYR podrobně podíváme, najdeme zde jednu řadu, která je svými vlastnostmi velmi specifická a nese příznačné označení „talent“. Tato řada se jmenuje MULTI a my ji s radostí pojmenováváme jako MULTITALENT, protože v sobě ztělesňuje vše, co soukromý zemědělec nebo zemědělský podnik v této třídě požaduje. Pojďme se na něho podívat zblízka.

Nová generace traktorů MULTI se na první pohled výrazně podobá svému předchůdci. Zemědělec si proto může říci, že se nová generace ničím neliší od té předchozí, opak je však pravdou. Nový MULTI je vybaven novým motorem, robotickým převodovým ústrojí ZF s 32 × 32 rychlostmi, na přání odpruženou nápravou a další řadou prvků volitelné výbavy.

Dostatečný výkon pro každou farmu

MULTI je svým zájemcům dostupný ve třech modelech s jmenovitým výkonem od 99 až po 117 koní. Čtyřválcové motory jsou vybaveny technologií Hi-eSCR, mezichladičem stlačeného vzduchu a turbodmýchadlem, takže máte zaručený stabilní výkon při velmi nízké spotřebě paliva. Technologie úpravy spalin Hi-eSCR s sebou pro zákazníky přináší řadu výhod. Tato technologie nevyžaduje použití filtru pevných částic DPF a recirkulaci spalin EGR nebo diesel oxidačním katalyzátorem DOC . Pro zákazníka to znamená vyšší životnost motoru, snížení spotřeby paliva, a především nižší nároky na údržbu.

MULTITALENT

Je nutno zmínit, že MULTI je velmi ohleduplný k vaší peněžence. V nezávislých DLG testech byla traktoru naměřena měrná spotřeba paliva pouhých 273 g/kWh. To už je významná úspora pohonných hmot oproti konkurenčním traktorům v této kategorii. Test byl proveden na podzim roku 2016 a lze jej najít na webových stránkách zkušebny DLG www.dlg-test.de.

Nové robotické převodové ústrojí ZF

Pro přenos výkonu je MULTI vybaven robotickou převodovkou s 32 rychlostmi vpřed a vzad, které jsou řazeny ve čtyřech stupních pod zatížením, a to bez nutnosti použití spojkového pedálu. K dispozici je několik režimů řazení. Například v rámci silničního režimu traktor řadí jednotlivé převodové stupně zcela automaticky. Maximální pojezdové rychlosti 40 km/h je možné dosáhnout už při 1730 ot/min, tak už vám nikdy nic neuteče.

Nová kabina s loketní opěrkou

Vysoký důraz byl při vývoji brán také na novou kabinu, která obsluze zpříjemní dlouhé pracovní dny. Hlavním prvkem u traktorů MULTI je integrovaná loketní opěrka Multicontroller, kde jsou sdruženy hlavní ovládací prvky včetně multifunkčního joysticku pro ovládání čelního nakladače. K vysokému komfortu obsluhy přispívá také vzduchem odpružené sedadlo řidiče s pokročilým pružením „Low Frequence“, velké množství odkládacích prostorů, klimatizovaná a odpružená kabina. Ergonomicky tvarované čelní sklo je vhodné pro bezstarostnou práci s čelním nakladačem.

Výkonný a úsporný

Pro zvedání těžkého nářadí je traktor vybaven uzavřeným hydraulickým systémem s axiálním pístovým hydrogenerátorem s Load Sensing o průtoku 80 l/min ve standardu, na přání až ++100 l/min v rámci volitelné výbavy. Jestliže chcete z Multiho vytvořit profesionální traktor, například pro práci v pícninách, je možné jej na přání vybavit předním tříbodovým závěsem a vývodovým hřídelem s 1000 ot/min. Pro potřeby vzadu poháněných strojů je možné využít čtyřrychlostní vývodový hřídel 540/540E/1000 a 1000E. Vývodový hřídel pracuje na plný výkon již při úsporných 1500 ot/min v režimu ECO.

MULTI je zkrátka správný a spolehlivý rakouský traktor, kterými svými technickými vlastnostmi představuje profesionálního pomocníka pro všestranné využití na farmách soukromých zemědělců nebo lehčí tahové práce v zemědělských podnicích, kde se skvěle uplatní také při práci v živočišné výrobě. Modelová řada MULTI si našla své zákazníky i pro práci v lese, kde pomáhá při přibližování dřeva a jako jediný výrobce na trhu dodává originální lesní nástavbu STEYR .

»zpět do archivu novinek